Nemoc - hra o společnostiPodpořeno z programu SmartUp od Nadace O2.

Nemoc - hra o společnosti

Publikováno 18.10.2015 v 16:32 v kategorii Nemoc - hra o společnosti, přečteno: 46x

Podpořeno z programu SmartUp od Nadace O2.


Experimentální situační „sociologicko-psychologická“ hra pro 8 účastníků o tom, jak my jako společnost nahlížíme na lidi, kteří trpí neutěšeným zdravotním stavem.


Hra pojednává o hlavním hrdinovi jménem Petr, který trpí vysilující nemocí. Ta ho postupně stále více a více odděluje od aktivit, které má rád a spolu se zhoršujícím se zdravím se zhoršuje i jeho psychika. Petr v průběhu děje prochází stejnými situacemi jako ostatní, avšak pro něj jsou daleko těžší.


Roli Petra si přitom postupně vyzkouší každý z 8 účastníků, a to každý v jedné scéně, kterých je dohromady právě 8. Není třeba řešit pohlaví Petra, ani přesný medicínský název jeho choroby. Pohybujeme se v hypotetickém rámci, čase a modelových situacích, které přesto na konci složí pomyslnou skládačku až do posledního dílku.


Akce je určená pro všechny, kdo se nebojí smutného tématu, pokusného formátu a sehrání rolí, které zpodobňují negativní přijímání nemocných většinovou společností. V některých scénách navíc bude hráč Petra skutečně postaven do znevýhodněné situace, proto je třeba s tím před přihlášením počítat. Dojde rovněž na scény vyznačující se absurditou.


Hra je krátká a jednoduchá, mírou zážitku nikomu nezmění život, ovšem usiluje o to vyvolat v hráčích závěrečné zamyšlení nad existencí hlavního hrdiny a nad tím, jak se my jako společnost k podobným reálným „Petrům“ denně chováme.


V bodech:

  • Experimentální krátká hra pro 8 účastníků libovolného pohlaví a věku (doporučeno ale 15+)

  • Samotná hra sestává z prologu, 8 krátkých scén a epilogu + předherní přípravy a společné poherní reflexe

  • Před hrou dostane každý účastník manuál s předepsanými scénami a jeho úkoly v nich

  • Každý hráč se jednou stane hlavním hrdinou, sedmkrát ztvárňuje roli vedlejší

  • Děj nedává vždy smysl, scény na sebe nutně nenavazují, ve hře je patrný prvek absurdity



VAROVÁNÍ: Záměrně není předem zmíněno, o jakou nemoc se v případě hlavního hrdiny jedná. Máte-li traumatickou zkušenost například z vlastní rodiny nebo svého okolí s pečováním o někoho, kdo se o sebe nezvládá starat sám, zvažte prosím pečlivě účast. Mnohé scény by mohly vyvolat vaše vzpomínky a tím i negativní emoce v důsledku propojení hry a reality.